Antipa și Dino Parc

În ianuarie am vizitat cu familia Muzeul Antipa, unde nu mai călcasem de cel puțin 20 de ani. Este un loc drag oricărui copil și vrednic de comparație cu marile muzee de istorie naturală ale lumii. Nu exagerez deloc.

După restaurarea din 2011, când s-a redeschis publicului, muzeul a înregistrat numere-record de vizitatori. Prin 2013, a ajuns aici faimoasa expoziție itinerantă The Human Body, care a stârnit niște controverse legate de identitatea cadavrelor expuse în scop educativ (vezi pozele de mai jos).

 

Structura muzeului a fost completată cu digiporame, informații din domeniul geneticii și mulaje explicative ale anatomiei umane pe care eu nu mi le aminteam. Vechile diaporame cu animale de pe diverse continente au rămas, în mare parte, neschimbate în splendoarea lor originară, iar impresionantul Deinotherium Gigantissimum (fosilă unicat mondial) își ocupă același loc de cinste în aula principală.

În filmul de mai jos se vede și minunata peșteră artificială, dedicată speologului român Emil Racoviță, prin care îmi plăcea teribil să mă plimb în copilărie.

 

 

 

Tot în ianuarie, am poposit și în Dino Parc din Râșnov, un loc spectaculos nu doar prin zonele exterioare, unde găsim exponatele care reproduc dinozauri, păsări monstruoase și alte arătări, dar și prin interioare – sălile unde putem învăța mai multe despre epocile geologice și preistorice și despre dinozaurii care au trăit pe teritoriul Transilvaniei, cu milioane de ani în urmă. Nu ratați Cinema-ul 9D, în caz că vă mai rămâne timp la sfârșitul vizitei.

 

Bonus: alte desene din copilărie, unde întânim monștrii celebri (King Kong, Godzilla), vietăți ale junglei, mai mult sau mai puțin străvechi, cu care se lupta adesea Rahan, precum și fotografii decupate și lipite în Jurnalul meu din 1990!

IMG_0058

IMG_0070

IMG_0009

IMG_0108

IMG_0033

IMG_0034

IMG_0020

IMG_0006

IMG_0007

 

 

 

 

Lasă un comentariu