Toys: Generations

Ca orice alt copil, sunt înnebunit după jucării! M-am gândit că ar fi frumoasă o paralelă între câteva din jucăriile care au supravieţuit copilăriei mele (anii ’80) şi cele actuale, care aparţin noii generaţii (2016). E vorba de păpuşele, figurine şi alte jucării din colecţia fiicei mele (3 ani).

Printre păpuşile de mai sus, pe lângă celebrii Minnie, Barbie, Donald se numără vulpea Noni, porcuşorul Coco, trenuleţele Thomas, Percy plus alte două locomotive, dar şi o minunată felicitare cu animăluţe decupate.

Mai jos sunt Pufi şi Vera, căţeluşii copilăriei mele, tociţi de atâtea îmbrăţişări. Le-am alăturat o căsuță tradițională din lemn, căreia i-am pictat cândva o peluză, apoi un joc cu animăluțe desenate pe cartoane (îndelung folosit, dar păstrat în stare bună), precum și un elefănțel din plastic, ale cărui picioare sunt mobile. Cu greu mai pot trasa istoria fiecărei jucărele. Au rămas cu mine doar sentimentele puternice pe care le trăiam în compania lor. Am descoperit, într-o pungă, fragmente dispersate dintr-un lego străvechi, pe care ani de zile l-am ținut în biblioteca mea din cameră ca pe un bibelou de mare preț (vorbim de începutul anilor ’90, când astfel de jucării erau rarisime în România)!

Am mai dezgropat o poză veche, în care sunt prezente alte două vedete ale copilăriei mele – ursuleții mari, umpluți cu paie (parcă?), unul cu ochi mirați, altul cu ochi negri, pătrunzători (pe care îl țin de urechi- vezi foto alb-negru). Ultimele două imagini reprezintă o păpușică chinezească, îmbrăcată în chimonou roșu, care de când mă știu locuiește sub lampa din dormitorul părinților mei, respectiv două personaje artizanale, dăruite de o bătrânică în Sintra, Portugalia. Regret nespus că nu am fotografiat la timp o altă păpușă, cu două fețe, care și-a făcut veacul sub lampa străbunicii mele și care m-a înspăimântat până în jurul vârstei de 11-12 ani!

 

Pentru final am păstrat niște vestigii din „Epoca de aur”, dar și mai vechi, anume o mașinuță care putea fi condusă de copii până în 5 ani probabil (foto din 1985), o sanie vintage, conservată din copilăria soției mele și reactivată pentru fiica mea, iarna aceasta, o trusă sanitară din anii războiului, care găzduiește azi colecția mea de monede și un detaliu dintr-o fotografie de grup, alb-negru, înfățișând o sticlă Pepsi-Cola și una de lapte, greu de găsit în anticariate.

 

Un gând despre &8222;Toys: Generations&8221;

Lasă un răspuns

