3 anotimpuri prin Bucureștii vechi

După Gerul Bobotezii a nins abundent în București. Locatarii imobilelor au fost luați prin surprindere, mobilizându-se cu greu să dea zăpada de pe trotuare. Nu la fel de surprinși au fost unii șoferi care, îmbrăcați lejer la volanul 4×4-urilor încălzite la maximum, au străpuns zăpezile fără nicio greață și fără să le pese de cei din jur.

Fotografii de Mariana Pascaru

 

Anul trecut, plimbându-mă cu diverse ocazii de iarnă, primăvară sau vară, am decupat din Bucureștiul (care a rămas) vechi niște imagini pe gustul meu. Și parcă le-ar șade bine adunate la început de An Nou…

Voi începe cu un minifotoreportaj realizat cu telefonul mobil (ne-smartfone) la finalul anului 2015, când am descins în cartierul din dreapta Dealului Mitropoliei, un loc fermecător cu vile interbelice și pasaje secrete printre ele. O scară îngustă, care coboară abrupt din Deal către Strada Ienăchiță Văcărescu, e unul din locurile unde nu m-aș fi așteptat să găsesc afișe fermecătoare cu Margareta Pâslaru și Anda Călugăreanu (din anii ’70).

 

La începutul anului 2016 am fotografiat una din cele mai deprimante imagini ale iernii: un brad de Crăciun desființat și abandonat în zăpadă…
 fotografie0164

 

În primăvara aceluiași an, m-am perindat pe infama Stradă Mătăsari, în timpul Festivalului urban Femei pe Mătăsari. Am contemplat arhitectura din zonă și am constatat că una sau mai multe clădiri din capătul acestei străzi, prin fața căreia treceam în drum spre Facultate, au fost demolate, lăsând în urmă un spațiu gol destul de generos, taman bun de umplut cu un zgârie-nor din beton și sticlă. Sau, de ce nu, cu un Mall mai mic?

 

Ei, vara am participat la un frumos Concert de Muzică Barocă, susținut de Corul Madrigal și formația Codex la Catedrala Sfântul Iosif.

Apoi, pe o caniculă grozavă, m-am aventurat prin alt cartier incitant al Bucureștiului, de-a lungul Străzii G-ral Berthelot, în căutarea unei sticle de apă plată.

 

Lasă un răspuns

